KRÉTA Információk (Frissítve: 2020.04.06)

Kedves Szülők! Kedves Tanulók!

Az elmúlt napok tapasztalatai alapján szeretnénk megosztani néhány információt, ajánlást a KRÉTA rendszer használatával kapcsolatban.

1., Belépés:

Belépéshez az iskola oldalán lévő e-napló menüpontot célszerű használni

vagy az alábbi linket:

https://klik032370001.e-kreta.hu/Adminisztracio/Login

Ajánlott böngésző: Microsoft Edge

Tanulói felület bejelentkezéséhez szükséges adatok:

felhasználónév: a tanuló 7-es számmal kezdődő 11 számjegyű oktatási azonosítója
jelszó: a tanuló születési éve kötőjellel elválasztva (pl.: 2012-03-15)

Gondviselői felület bejelentkezéshez szükséges adatok:

felhasználónév: a tanuló 7-es számmal kezdődő 11 számjegyű oktatási azonosítója mögé G01 betű és számok kerülnek
jelszó: rendszer által generált jelszó

A rendszer által generált jelszót kérjük ne változtassák meg, mert csökkentett hozzáférést generál!

2., Üzenetek:

Az üzenetek az alábbi két ikon egyikére kattintva jelennek meg:

Az üzenetküldés lépései:

Ha üres ablak jelenik meg és nem látjuk az üzeneteket:

A kezdeti időszakban sajnos sokszor előjött ez a probléma, viszont most már mérséklődni látszik ez a helyzet. A legfontosabb ilyenkor a türelem! Ha nem jelennek meg az üzenetek, akkor későbbi időpontba próbáljuk meg újra. A tananyagokat nem csak üzenetben küldik a pedagógusok, hanem a házi feladatoknál is megtekinthetőek az adott leckék. Ha nem tudjuk megnézni az üzeneteinket, akkor menjünk a házi feladatokra és majd egy későbbi időpontban térjünk vissza az üzenetekhez.

Üzenetek csatolmányainak letöltése/visszaküldése (Asztali számítógépről/Laptopról):

1., Az üzenetekben megnyitjuk a pedagógus által küldött dolgozat című üzenetet.

2., A pedagógus által küldött üzenet alatt található csatolt dokumentumok szöveg alatt rákattintunk a küldött dokumentumra (a mi példánkban a “Témazáró 6.docx” csatolmányra).

3., A, Google Chrome böngésző esetén a letöltés menete:

– A fájlra kattintva a Chrome automatikusan letölti a dokumentumot, amit a bal alsó sarokban láthatunk majd (vagy alap esetben a számítógép letöltés mappájában tudjuk visszakeresni):

– Erre kattintva megnyílik nekünk a dokumentum, felül a sárga színű sávban a “szerkesztés engedélyezése” gomb kattintása után már szabadon kitölthetjük a dolgozatot.

– Ha minden kérdésre válaszoltunk, akkor a dokumentum mentésénél válasszunk a számítógépünkön egy olyan mappát, ahol könnyedén megtaláljuk a kész dolgozatot (ez a visszaküldéshez fontos, hogy ne töltsünk sok időt azzal, hogy hova is mentettük a visszaküldendő feladatot). TIPP: A legcélszerűbb egy új mappát nyitni az asztalon:

Fájl-Mentés másként-Kiválasztjuk az Asztalt

Majd az új mappára kattintva létrehozunk egy “Visszaküldendő” mappát

A visszaküldendő mappát megnyitva adunk egy nevet a fájlnak (javaslat: saját név és a tantárgy) és mentünk.

B) Microsoft Edge böngésző használata esetén a letölteni kívánt csatolmányra kattintva alul megjelenik egy kis ablak, hogy mit szeretnénk csinálni a dokumentummal (Megnyitás,Mentés/Mentés másként,Mégse)

A megnyitást választva a dokumentum kitöltése meg is kezdődhet majd a fentebb leírtak alapján mentenünk kell a fájlt.

A mentést kiválasztva automatikusan menti az alapértelmezett letöltési mappába a dokumentumot és megjelenik egy új lehetőség a letöltések megtekintése, amivel visszakereshetjük a letöltött fájlt.

4.) Az elkészült dolgozat visszaküldése:

– Az üzeneteknél válasszuk az új üzenet írása lehetőséget:

– A Tanárok fülnél válasszuk ki azt a pedagógust, akinek a kitöltött dolgozatot szeretnénk visszaküldeni. Kijelölés után a címzettek hozzáadása gombra kattintsunk:

– Tárgy és Szöveg mezők kitöltése kötelező! Ezek után csatolhatjuk a dokumentumot az új dokumentum csatolása gomb segítségével:

– Visszakeressük azt a mappát a számítógépen,amibe a kitöltött dolgozatunkat mentettük és kiválasztjuk a dokumentumot:

– Végezetül a küldés gombra kattintva elküldjük az üzenetet a kész, csatolt dolgozattal:

3., Házi feladat:

A házi feladatok megtekintéséhez kattintsunk a ikonra

Ezután egy listát kapunk a feladott leckékről, ilyenkor pár rövid sorban láthatjuk a őket, a teljes házi feladat megtekintéséhez a dátumok mellett szereplő nagyító ikonra kattintsunk.

Itt van lehetősége a tanulónak hozzászólni a házi feladatokhoz, az új hozzászólás gombra kattintva:

Nagyon fontos, hogy ez a hozzászólás lehetőség csak tanulói belépéssel jelenik meg! Gondviselői belépéssel nincs lehetőség hozzászólni a házi feladatokhoz, csak üzenetben.

3.1, Tanulói Házi feladat KÉSZ-nek jelölés funkció bemutatása

A KRÉTA (Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer) Házi feladatok KÉSZ-nek jelölésének gyakorlati bemutatás Tanulói szemszögből.

FONTOS: Csak tanulói belépéssel lehet a házi feladatokat megoldottnak jelölni, gondviselői belépéssel nincs rá lehetőség!

4., KRÉTA Mobil alkalmazás (Nem összekeverendő a régi tájékoztató füzettel)

A mobilos alkalmazás letöltéséről, használatáról a következő két link és videó nyújt segítséget:

https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=4065001

https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=33326387

One thought on “KRÉTA Információk (Frissítve: 2020.04.06)

  1. Remélem így sikerülni fog a gyerekeknek vissza küldeni amit vissza kell küldeni leckèt.🙂

Comments are closed.