„Tanulni élmény!” – hangzik a Komplex Alapprogram jelszava.
Iskolánk az előző tanévben csatlakozott a Komplex Alapprogramot használó oktatási intézmények közé.
Ebben a tanévben vezetjük be a hétköznapjainkba a program elemeit, hogy a tanulók minél jobban elsajátíthassák azon új ismereteket, melyekkel nap mint nap találkoznak.
Célunk, hogy ÉLMÉNYSULI legyünk.
Mi is a Komplex Alapprogram?
A Komplex Alapprogram elsődlegesen az iskolai szervezeti kultúra fejlesztésén keresztül támogatja a pedagógusok módszertani kultúrájának fejlődését.
Azaz a meglévő módszereket – amelyeket már pedagógusaink használnak – szeretnénk bővíteni, frissíteni, figyelembe véve a ma tanuló korosztály sajátosságait.
Az eredő célok között megjelenik még a végzettség nélküli iskolaelhagyás mérséklése a prevenció eszközeivel. Azaz itt a legfontosabb cél, hogy megelőzzük a lemorzsolódást.
A program öt alapelvre épül, ezek az adaptivitás, tanulástámogatás, méltányosság, közösségi lét, komplexitás. Célja, hogy egy egységes rendszert alapozzon meg.
Az alapelveket figyelembe véve alakítottuk ki program tanítási-tanulási stratégiáját, a Differenciált Fejlesztést Heterogén Tanulócsoportokban (DFHT).
Ez támogatja, hogy a tanulásban, képességekben, szocializáltságban, motivációban különböző tanulókat hogyan tudjuk úgy együtt tanítani, hogy mégis a legjobb módszereket és feladatokat kapják az ismeretanyag elsajátításához.
A program mind a kötelező tanórákra, mind a délutáni időszakban megjelenő időtartamra kínál módszertant és konkrét gyakorlatokat, feladatokat.
A közismereti tárgyak esetén a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban (DFHT) tanítási-tanulási stratégia alkalmazása valósul meg különböző munka formákban. Ezen órákon kiemelt hangsúlyt tudunk fektetni
- a tanórai alulmotiváltság megszüntetésére.
- a tanulmányi eredmény javulására.
- a csoportos és az egyéni siker növekedésére.
- az önbizalom erősítésére, a tanuló önértékelésének javítására.
- a gyerekek közötti kapcsolat harmonikusabbá válására.
Ezen órákon csoport munka folyik, projekteket készítenek a tanulók, amit utána bemutatnak az osztály többi tagjának. Az óra második felében készségeiknek és képességeiknek megfelelően kapnak feladatot az elvégzett csoport munka alapján.
A délutáni időszakban alprogrami foglalkozásokon vehetnek részt a tanulóink, ahol egyéni képesség és készség fejlesztés valósul meg.
Alprogramok:
- művészetalapú,
- testmozgásalapú,
- életgyakorlat-alapú,
- digitális alapú,
- logikaalapú.
Az alprogramok lefednek minden olyan képességterületet, amelyek ma fontosak az iskolában a tanulás során, majd később az életben.
További információk a Komplex alapprogramról ITT található.